Τετάρτη 13 Ιανουαρίου 2010

ΣΤΟ ΠΑΛΙΟ ΦΑΛΗΡΟ ΒΡΕΧΕΙ ΝΕΡΑΝΤΖΙΑ ΚΑΙ ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΜΠΟΥΚΑΛΙΑ

Πηγή "Στο Παλαιό Φάληρο ΑΡΙΣΤΕΡΑ"

ΣΤΟ ΠΑΛΙΟ ΦΑΛΗΡΟ ΒΡΕΧΕΙ ΝΕΡΑΝΤΖΙΑ ΚΑΙ ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΜΠΟΥΚΑΛΙΑ

της ΕΥΓΕΝΙΑΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ

Κυριακή σήμερα και είπα να ξεφύγω από την μεσημεριάτικη ρουτίνα. Τηλεφωνήθηκα με μία φίλη ,που μένει στο Παλαιό Φάληρο. Είπα να κάνω μία βόλτα στην παραλία. Ήθελα να βουτήξω για λίγο τα πόδια μου στην θάλασσα .Επιθυμούσα να γεμίσω τους πνεύμονές μου με την θαλασσινή αύρα. Προσπάθησε να με αποτρέψει αλλά εγώ επέμενα και …έγινε το δικό μου. Ισχυρίστηκα ότι χίλιες φορές να βρεθώ πλάι στην θάλασσα παρά να φάω στην μάπα την σκόνη και την βρωμιά της Αθήνας. Και ήμουν λάθος !Συνάντησα μόνο βρωμιά στην βόλτα μου (Ελευθεροτυπία 14.04.2008)

Σήμερα είναι Κυριακή .Μία υπέροχη ηλιόλουστη ημέρα. Μετά από σχεδόν μία εβδομάδα με βροχές και παγωνιές ο ήλιος ανέβηκε ψηλά και μου έστειλα τα χαιρετίσματα του. Με αγαπάει και τον αγαπάω πολύ. Η σχέση μας κρατάει πολλά χρόνια και τίποτα δεν πρόκειται να την αλλάξει. Στην Αθήνα διεξάγονταν ο Γύρος της Αθήνας με μεγάλη συμμετοχή και λίγα προβλήματα στην κυκλοφορία .Πήρα το τραμ και πήγα στο Παλιό Φάληρο. Άλλωστε όποτε μπορώ ξεφεύγω από την μιζέρια, την ρουτίνα και την ασχήμια της Αθήνας για να γεμίσω μπαταρίες. Με ψυχική ενέργεια και με την ομορφιά της θάλασσας. Μία βόλτα πλάι στο κύμα με το παφλασμό των κυμάτων να μου χαϊδεύει τα αυτιά φτάνει για να αντέξω .Με θωρακίζει .Μειώνει ή εξαφανίζει την κούραση.

Γεμάτη ελπίδες και όνειρα έφτασα στην στάση Μουσών. Απέναντι μου η θάλασσα με περίμενε ανυπόμονα. Στον ορίζοντα δεκάδες ιστιοφόρα ,με πολύχρωμα πανιά είχαν βγει .Σεργιανίζανε. Γλεντούσανε .Κατέβηκα βιαστικά για να χαρώ από κοντά την θαλασσινή αύρα. Να χαρώ το κύμα. Στο νερό και στην αμμουδιά υπήρχαν δεκάδες νεράντζια και εκατοντάδες πλαστικά μπουκάλια.6 χειμερινοί κολυμβητές κολυμπούσαν μακριά . Θαρραλέοι και μαυρισμένοι μόλις έβγαιναν από το νερό πηγαίνανε στο ντους για να βγάλουν την αλμυρά της θάλασσας. Η εικόνα της βρωμιάς ,των σκασμένων νεραντζιών αλλά κυρίως των πλαστικών μου κόψανε την φόρα. Έστρεψα αλλού το βλέμμα μου και αναρωτήθηκα για τι είμαι η μόνη που ενοχλείται; Μήπως είμαι τρελή; Ρώτησα δύο κολυμβητές πώς και κολυμπάνε στην βρωμιά; Η απάντηση ήταν αφοπλιστική. Τα νεράντζια και τα μπουκάλια προέρχονταν από το ρέμα ,που μαζεύει σκουπίδια από μία περιοχή του Φαλήρου, και μετά χύνεται στην θάλασσα .Για τι να τους ενοχλεί αφού 5 ημέρες έβρεχε συνέχεια; Άλλωστε μόλις θα φτάσουν σπίτι θα κάνουν ένα μπάνιο και θα φύγει η βρωμιά.

Σταμάτησα κοιτώντας άτολμα το πράσινο κύμα. Να βουτήξω τα πόδια μου στο νερό ή να κάνω στροφή και να φύγω; Τι να κάνω; τόσο δρόμο είχα κάνει για να την χαρώ και να φύγω άπρακτη; Τελικά υπέκυψα στο πειρασμό. Με βαριά καρδιά έκανα ξυπόλητη μία βόλτα. Το δροσερό κύμα έγλυφε τις πτέρνες μου. Τελικά χαλάρωσα και πέρασα καλά αλλά φεύγοντας μου έμεινε το παράπονο. Ο κύριος δήμαρχος πόσο συχνά περπατάει στην παραλία; Κάνει συχνές βόλτες στην Ποσειδώνος; Βλέπει τι γίνεται εκεί κάτω όπου συσσωρεύονται τόσα σκουπίδια; Θαυμάσια έχει διοργανώσει το Mall και έχει εκμεταλλευτεί τον χώρο στο Φλοίσβο. Για τι μόνο εκεί ,στο τεχνητό παγοδρόμιο, η καθαριότητα είναι παραδειγματική ; Οι Αθηναίοι και οι Φαληριώτες έρχονται για να δουν και να χαρούν την θάλασσα εδώ και αιώνες Για τι τους στερεί τις καθαρές παραλίες του Π. Φαλήρου; Κύριε Δήμαρχε για τι δεν κάνετε σωστά την δουλειά σας και μας απογοητεύεται; Η καθαριότητα είναι από τα πιο σημαντικά καθήκοντα ενός δημάρχου. Μετά από ένα χρόνο τίποτα μα τίποτα δεν έχει άλλαξε ! Δεν μεριμνήσατε και ούτε βελτιώσατε την εικόνα του δήμου σας. Για ξανασκεφτείτε τω !Θα ξανάρθουν οι εκλογές !

Δεν υπάρχουν σχόλια: