Σάββατο 27 Φεβρουαρίου 2010

Στέλεχος της Ν.Δ. ανάμεσα στους ακροδεξιούς προσαχθέντες στον Αγ. Παντελεήμονα

Πηγή: tvxs

Έντονες ήταν οι αντιδράσεις που προκάλεσε η παρουσία της Νομαρχιακής Συμβούλου Αθηνών της ΝΔ, Χριστίνας Σιδέρη, ανάμεσα στους 29 ακροδεξιούς προσαχθέντες του Αγίου Παντελεήμονα στις 24/02. Την προσαγωγή παρουσιάζει μάλιστα η ίδια αγανακτισμένη μέσα από την προσωπική της ιστοσελίδα και το κείμενο της που αναδημοσιεύει και το επίσημο site της «Χρυσής Αυγής».

Σε κάποιο σημείο του κειμένου στο οποίο περιγράφει τις στιγμές της προσαγωγής της αναφέρει: «[...] Πίνουμε καφεδάκι με φίλους, στην πλατεία του Αγ. Παντελεήμονα, σε παρακείμενη καφετέρια. Μερικά λεπτά αργότερα, λίγα ακόμα παιδιά από τη γειτονιά προστίθενται στην παρέα μας. Είναι φίλοι και μέρες πριν έχουν ζητήσει την παρουσία μας, στη διαμαρτυρία που διοργανώνουν οι κάτοικοι για τις απαράδεκτες συνθήκες της ζωής τους [...]».

Οι «φίλοι» όπως αναφέρει η κ. Σιδέρη στο κείμενο της αλλά και «τα παιδιά από τη γειτονιά» που προστέθηκαν στην παρέα τους και της είχαν ζητήσει την παρουσία της στη «συγκέντρωση διαμαρτυρίας» ήταν και οι 29 προσαχθέντες του Αγ. Παντελεήμωνα.

Ανάμεσα σε αυτούς αναγνωρίζονται σύμφωνα και με το site της «Επιτροπής Εθνικής Σωτηρίας» οι Ηλίας Λέντζος, Μέλος του Πολιτικού Γραφείου της «Δημοκρατικής Αναγέννησης», Τάσος Χατζηπαράσχου από την Επιτροπή Εθνικής Σωτηρίας, Σάββας Χατζηπαρασκευάς, εκδότης της εφημερίδας «Στόχος» (ο οποίος τελικά συνελήφθη γιατί εκκρεμούσε εις βάρος του καταδικαστική απόφαση), «κάτοικοι του Αγίου Παντελεήμωνα και ηγετικά στελέχη από ανένταχτους Πατριώτες».

«Δεν μας προκαλεί εντύπωση καθώς ξέρουμε ότι η ΝΔ στο δήμο της Αθήνας συνεργάζεται με το ΛΑΟΣ και τη Χρυσή Αυγή. ΛΑΟΣ και ΝΔ έχουν κοινό ψηφοδέλτιο στο πρόσωπο του Νικήτα Κακλαμάνη. Αυτή η συνεργασία επέβαλλε την πιο ρατσιστική πράξη που ακούει στο όνομα κλείσιμο της παιδικής χαράς, για να μη μπορούν τα παιδιά των μεταναστών και οι γυναίκες με τις μαντίλες να μπαίνουν στη παιδική χαρά. Κάνουν λόγο για πράξη εθνικής απελευθέρωσης ενώ πρόκειται για ένα ρατσιστικό έγκλημα», δήλωσε στο tvxs.gr, ο Πέτρος Κωνσταντίνου της κίνησης «Ενωμένοι Ενάντια στο Ρατσισμό και τη Φασιστική Απειλή».

Παράλληλα, τονίζει ότι «δεν είναι η πρώτη φορά», σημειώνοντας ότι «δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το 1991, όταν ο Καλαμπόκας στην Πάτρα, στέλεχος της ΝΔ, δολοφόνησε τον Νίκο Τεμπονέρα, όταν μαζί με τη συμμορία του επιτεθήκαν στην κατάληψη του σχολείου».

Στο tvxs.gr μίλησε και ο Θανάσης Κούρκουλας, μέλος της κίνησης «Απελάστε τον Ρατσισμό», δηλώνοντας ότι «είναι γνωστό ότι και το ΛΑΟΣ έχει στηρίξει τον Κακλαμάνη στη δημαρχία αλλά και ότι υπάρχει μία ανοχή από την πλευρά της δημοτικής αρχής στις δραστηριότητες των φασιστών και των ακροδεξιών στον Άγιο Παντελεήμονα. Η παιδική χαρά είναι κλειστή όχι μόνο με απόφαση των φασιστών και των ακροδεξιών τραμπούκων της περιοχής, αλλά και με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, το οποίο αφού έκλεισε η παιδική χαρά, αποφάσισε ότι γίνεται μελέτη για την ανακατασκευή της, καλύπτοντας πλήρως αυτή την ενέργεια».

Ο κ. Κουρκούλας επισημαίνει ότι στη περιοχή «υπάρχουν δεσμοί παραγόντων της ΝΔ, παραγόντων του ΛΑΟΣ και ακροδεξιών του ευρύτερου χώρου, οι οποίοι επιβεβαιώνονται και από αυτή τη σύλληψη».

Σημειώνεται ότι ο Τάσος Χατζηπαράσχος παρουσιάζεται ως μέλος της Επιτροπής Εθνικής Σωτηρίας αλλά και μέλος του ΔΗΚΚΙ, ωστόσο πηγές από το ΔΗΚΚΙ, υποστηρίζουν ότι εδώ και καιρό έχει απομακρυνθεί.

Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2010

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ-ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Στο πλαίσιο του γιορτασμού της 8ης Μαρτίου
για την παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας
ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Παλαιού Φαλήρου οργανώνει

τη Δευτέρα, 8 Μαρτίου 2010, και ώρα 6 μ.μ.

στην Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων
του Δημαρχείου Παλαιού Φαλήρου
(Τερψιχόρης 51 & Αρτέμιδος)

εκδήλωση στην οποία θα προβληθεί το ντοκιμαντέρ
της Αλίντας Δημητρίου «Η ΖΩΗ ΣΤΟΥΣ ΒΡΑΧΟΥΣ».
Στο δεύτερο αυτό μέρος μιλούν στην κάμερα γυναίκες
που συμμετείχαν στον Δημοκρατικό Στρατό και που
στη συνέχεια εξορίστηκαν στα ξερονήσια.

Πέρυσι, πάλι στην Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας,
είχε προβληθεί το πρώτο μέρος του ντοκιμαντέρ
«ΠΟΥΛΙΑ ΣΤΟ ΒΑΛΤΟ».


Η είσοδος είναι ελεύθερη

Προσυνεδριακός διάλογος Νεολαίας Συνασπισμού

Σχέδιο πολιτικής απόφασης , 6ου Συνεδρίου Νεολαίας Συνασπισμού (Αθήνα 18-21 Μαρτίου) http://neolaiasyn.gr/upload/file/72.pdf

Σάββατο 13 Φεβρουαρίου 2010

«ΕΜΕΙΣ» ΚΑΙ «ΑΥΤΟΙ»: οι σύγχρονες μορφές διαπλοκής εθνικού ζητήματος και ταξικής πάλης. Δ Πατέλης

Η αναζωπύρωση φαινομένων εθνικισμού, σοβινισμού, του ρατσισμού και ξενοφοβίας, είναι γεγονός. Συχνά τίθεται το ερώτημα: είναι άραγε οι έλληνες ρατσιστές; Αρκετοί σπεύδουν να απαντήσουν αρνητικά, βασιζόμενοι στην αίσθηση ότι εφ’ όσον δεν ήταν ρατσιστές κατά το παρελθόν, δεν είναι και σήμερα και -ως εκ τούτου- ο ρατσισμός και τα συναφή με αυτόν φαινόμενα δεν έχουν μέλλον στην Ελλάδα… Σε αυτή την περίπτωση, τα παραπάνω φαινόμενα αποδίδονται συλλήβδην σε ιδεολογικές-συμβολικές «κατασκευές» της άρχουσας τάξης και στην προπαγάνδα…
Ωστόσο καμία άρχουσα τάξη, όσο ισχυρούς ιδεολογικούς – χειραγωγικούς μηχανισμούς και εάν διαθέτει, δεν μπορεί να κατασκευάσει τίποτε (πολλώ μάλλον δε έθνη) εκ του μη όντος. Καμία ιδέα (αντιδραστική, συντηρητική, συναινετική, επαναστατική κ.ο.κ.) δεν μπορεί να γίνει «υλική δύναμη» εάν δεν γίνει «κτήμα των μαζών»(Κ. Μαρξ). Και «κτήμα των μαζών» μπορούν να γίνουν μόνον οι ιδέες εκείνες, οι οποίες (με ποικίλους τρόπους, στρεβλά ή πιστά, ανάλογα με την ιστορική συγκυρία) ανταποκρίνονται στους αντικειμενικούς όρους της ύπαρξής τους, γεννιούνται από αυτούς. Κάθε αντίθετος ισχυρισμός είναι ιδεαλιστική μυστικοποίηση.
Η ανάδειξη της λογικής της ιστορίας μέσω της προσέγγισης του κοινωνικού γίγνεσθαι ως διαμορφούμενης ολότητας - μιας ολότητας συγκροτούμενης από τη διαδικασία της αλληλεπίδρασης των ανθρώπων σε συνδυασμό με την αλληλεπίδρασή τους με την φύση και από τα εκάστοτε αποτελέσματα αυτής της διαδικασίας - επιτρέπει την θεώρηση της ιστορικής διαδικασίας ως αντιφατικής πορείας ενός βαθμιαίου μετασχηματισμού των κατ’ εξοχήν φυσικών (γεωγραφικών, οικολογικών, κλιματολογικών, βιολογικών κ.λπ.) προσδιορισμών σε καθαυτό κοινωνικούς, κατά την οποία οι πρώτοι «αίρονται» από τους δεύτερους και ανάγονται σε υπηγμένες στιγμές τους (βλ. σχετικά Β. Βαζιούλιν. Η Λογική της Ιστορίας. Ζητήματα θεωρίας και μεθοδολογίας. Ελληνικά Γράμματα, 2004).
Στην πορεία αυτή συγκροτούνται, ανασυγκροτούνται, μετασχηματίζονται, αλληλεπιδρούν, είτε ακόμα και εξαλείφονται ποικίλα μορφώματα και κατηγοριοποιήσεις του πληθυσμού (ιδιαίτερα στους προκεφαλαιοκρατικούς σχηματισμούς) όπου υπερτερούν αρχικά οι φυσικής προέλευσης σχέσεις: δεσμοί αίματος, σχέσεις προς τη μετασχηματιζόμενη από την κλιμακούμενη άνοδο της ιδιωτικής ιδιοκτησίας κοινότητα (φυλών - γενών, εδαφική και γεωργική).
Η ανάδειξη της γενικής κατεύθυνσης της εθνογένεσης μέσα από την εξέταση της πορείας των παραπάνω μορφωμάτων είναι άκρως απαραίτητη.
Με την εμφάνιση της ιδιωτικής ιδιοκτησίας και των ανταγωνιστικών τάξεων αρχίζει ο μετασχηματισμός των φυσικής προέλευσης δεσμών (φυλών, γενών κ.λπ.). Όσο οι τελευταίοι δεν έχουν μετασχηματισθεί πλήρως, δεν συνυπάρχουν απλώς μηχανικά, παράλληλα με τις δομούμενες βάσει της εκάστοτε κυρίαρχης μορφής ιδιωτικής ιδιοκτησίας κοινωνικές τάξεις, αλλά είναι συνυφασμένοι με αυτές και (στο βαθμό που διαφοροποιούνται από αυτές) αλληλεπιδρούν οργανικά. Οι κατεστημένες και κληρονομικά διαβιβαζόμενες ιεραρχικές σχέσεις (δουλοκτησία, φεουδαρχία) συγκροτούνται βάσει των διατηρούμενων στην ταξική κοινωνία σε ανηρημένη - μετασχηματισμένη (από την ιδιωτική ιδιοκτησία) μορφή φυσικής προέλευσης σχέσεων.
Οι ταξικοί σχηματισμοί συνιστούν διαβαθμίσεις αλληλεπίδρασης-μετασχηματισμού της κοινότητας από την ιδιωτική ιδιοκτησία, μέχρι την ουσιαστική «άρση» της πρώτης, όταν η δεύτερη αποκτά αντίστοιχη του εαυτού της βάση (κεφαλαιοκρατία), οπότε και οι τάξεις αποκτούν την πλέον ανεπτυγμένη μορφή τους. Σε αυτούς τους σχηματισμούς μορφοποιητικό διαρθρωτικό ρόλο διαδραματίζουν εναλλασσόμενες στον ιστορικό χώρο και χρόνο πληθυσμιακές ομάδες - ιστορικές κοινότητες: αγέλες - γένη - φυλές - λαοί - εθνοτικές (ethnic) ομάδες - έθνη. Είναι γεγονός ότι το έθνος δεν «κατασκευάζεται», αλλά σχηματίζεται ως αντιφατικό μόρφωμα επί κεφαλαιοκρατίας (με την υπέρβαση του φεουδαρχικού κατακερματισμού) με τη συγκρότηση ενιαίων οικονομικών δεσμών (αγοράς), γεωγραφικής επικράτειας και γλώσσας (υλικού και αισθητηριακά αντιληπτού περιβλήματος, «άμεσης πραγματικότητας της νόησης», «πρακτικής συνείδησης» - Κ. Μαρξ) που υπερβαίνει τους περιορισμούς της ντοπιολαλιάς και της διαλέκτου. Σε αυτήν την αντικειμενική ιστορική βάση εδράζονται τα όποια κοινά στοιχεία της πνευματικής ζωής, του πνευματικού πολιτισμού, της συνείδησης, της ιδεολογίας κ.ο.κ., αλλά και η συνδεόμενη με την πάλη των τάξεων αντιφατικότητα του κάθε εθνικού πολιτισμού (σε κάθε «εθνικό» πολιτισμό υπάρχουν δύο πολιτισμοί κατά τον Β.Ι. Λένιν).
Οι φυλετικές, εθνικές, θρησκευτικές και γενικότερα πολιτισμικές διαφοροποιήσεις και αντιπαλότητες δεν συνδέονται γραμμικά με τις ταξικές, ούτε και ανάγονται σε αυτές. Η σύνδεσή τους είναι βαθιά, πολλαπλά διαμεσολαβημένη και περίπλοκη. Η πορεία τους δρομολογείται από τις προταξικές βαθμίδες της ιστορίας και από εκείνα τα κοινοτικά κατάλοιπα, τα οποία η πραγματοποιούμενη σε συνθήκες κυριαρχίας των κεφαλαιοκρατικών σχέσεων «παγκοσμιοποίηση» (η αντιφατική ενοποίηση της ανθρωπότητας βάσει των μονοπωλιακών συμφερόντων των πλέον επιθετικών και κυρίαρχων πολυεθνικών εταιριών, που στην πλειονότητά τους εδρεύουν σε μια μικρή ομάδα χωρών – «εισοδηματιών»), δεν τα εξάλειψε, αλλά τα αναπαράγει μετασχηματισμένα ως οργανικά - οριοθετικά στοιχεία της σύμφυτης με την κεφαλαιοκρατία αύξουσας ανισομέρειας, ως ιδιότυπες εκφάνσεις του παγκοσμιοποιούμενου και εν πολλοίς πλανητικού πλέον πεδίου των ταξικών συγκρούσεων. Η ξεχωριστή εθνική οντότητα, η οποία έχει μορφοποιηθεί κατά τα πρώιμα στάδια της ανάπτυξης της κεφαλαιοκρατία, αρχίζει στη συνέχεια να μετασχηματίζεται και να καταστρέφεται με την σειρά της από την ίδια την κεφαλαιοκρατία, όπως και κάθε άλλη μεμονωμένη οντότητα και τοπική ερμητικότητα (οικονομική, πολιτική, πολιτισμική, γλωσσική…) στα πλαίσια αυτού του παγκόσμιου πλέον πεδίου ταξικών συγκρούσεων και εκμετάλλευσης. Ακριβώς λόγω αυτών των αντικειμενικών ιστορικών καταβολών τους, και των μετέπειτα μετασχηματισμών τους, οι εν λόγω διαφοροποιήσεις αποδεικνύονται ιδιαίτερα βιώσιμες.
Η οικονομική μετανάστευση, οι θεσμικές και εξωθεσμικές κινήσεις ελέγχου των ροών εργασιακής δύναμης προς τις πλέον ανεπτυγμένες χώρες, οι μηχανισμοί διαχείρισης και ενσωμάτωσης αυτών των ροών και ο συνακόλουθος περαιτέρω κατακερματισμός της μισθωτής εργασίας σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, είναι εξελίξεις που επιτάσσουν την θεωρητική θεμελίωση της παρέμβασης της αριστεράς στις νέες συνθήκες. Η μετατροπή της χώρας από χώρα προέλευσης σε χώρα υποδοχής μεταναστών, η υπερεκμετάλλευση των οικονομικών μεταναστών από πληθώρα μεγάλων, μεσαίων και μικρών επιχειρήσεων, η έστω και περιστασιακή δυνατότητα μίσθωσης αλλοδαπών από σημαντική μερίδα των ντόπιων μισθωτών (ακόμα και συνταξιούχων) για οικιακές, εποχικές και ποικίλες χειρωνακτικές εργασίες, συγκροτεί -σε συνδυασμό με τα παραπάνω- την κοινωνικοοικονομική βάση του εθνικισμού, του ρατσισμού και της ξενοφοβίας με ποικίλες αμυντικές ή επιθετικές αποχρώσεις.
Η επικράτηση της αστικής αντεπανάστασης και της κεφαλαιοκρατικής παλινόρθωσης στις χώρες του «υπαρκτού σοσιαλισμού» και το έλλειμμα συλλογικοτήτων στην βάση μιας άμεσα ορατής και συνεγείρουσας προοπτικής (στην κατεύθυνση της επαναστατικής απελευθέρωσης - χειραφέτησης της ανθρωπότητας), ωθούν στο επίπεδο της καθημερινής συνείδησης σε προσφυγή σε αρχέγονα, παραδοσιακά και κατά το δυνατόν άμεσα αντιληπτά και δεδομένα ερείσματα - κριτήρια ομαδοποιήσεων, αντιπαλοτήτων, εντάξεων και αποκλεισμών. Ανατρέχουν λοιπόν οι άνθρωποι σε πρωτόγονα και αταβιστικά στοιχεία οριοθέτησης του ποιοι είμαστε «εμείς» και ποιοι είναι « αυτοί», οι «άλλοι», οι «ξένοι», κ.ο.κ. Αυτή η εν πολλοίς ασυνείδητη προσφυγή στο (συχνά απρόβλεπτο και λόγω του υπερβάλλοντος ζήλου των κονδυλοφόρων) παρελθόν, - ή μάλλον στα εκάστοτε επιλεγόμενα και προσφερόμενα για λαθροχειρικές μυθοπλασίες στοιχεία του παρελθόντος, - συνιστά και υπαρξιακή ανάγκη επιβίωσης μέσω «συλλογικών εγωισμών» (δηλ. ψευδοσυλλογικοτήτων) σε συνθήκες εκ πρώτης όψεως ανυπέρβλητης κυριαρχίας του αδυσώπητου ανταγωνισμού, σε μια κατακερματισμένη και σπαρασσόμενη από αντιφάσεις ανθρωπότητα. Παράλληλα αναδεικνύονται με ιδιαίτερη ένταση ιδεολογήματα περί εθνικών δικαίων και ζωτικών συμφερόντων, περί «συγκρούσεως πολιτισμών» (βλ. τα τερατουργήματα τύπου Σ. Χάντικτον). Το εθνικό ζήτημα και τα συνδεόμενα με αυτό προβλήματα, σε αυτή την συγκυρία, δεν προσεγγίζεται επιστημονικά και ορθολογικά, αλλά υπό το πρίσμα του άμεσου ασυνείδητου βιώματος και του θυμικού, ενώ το έθνος συγχέεται με το λαό, με τη φυλή, κ.ο.κ., γεγονός που ευνοεί την αναβίωση αντιδραστικών και σκοταδιστικών ιδεολογημάτων, πρόθυμοι διάκονοι των οποίων αναγορεύονται συχνά ανανήψαντες εκ του μαρξιστικού παρελθόντος τους «διανοούμενοι»...
Η απάντηση της αριστεράς σε όλα αυτά δεν μπορεί να είναι ούτε ο «καλός» εθνικισμός, ούτε ο «ευπρεπής» κοσμοπολιτισμός, αλλά ο κομμουνιστικός διεθνισμός.
Ο αστικός και μικροαστικός εθνικισμός πασχίζει να διατηρήσει την οικονομική, πολιτική, πολιτισμική, γλωσσική κ.ο.κ. ξεχωριστή οντότητα του έθνους, ακόμα και στην περίπτωση που αυτή η ξεχωριστή οντότητα αντιφάσκει με την νομοτελή πορεία της ιστορίας. Ο αστικός κοσμοπολιτισμός είναι η ιδεολογία της δημιουργίας και τελειοποίησης του παγκόσμιου κεφαλαιοκρατικού συστήματος, ενός συστήματος το οποίο εδράζεται στην καταπίεση και στην εκμετάλλευση της πλειονότητας του παγκόσμιου πληθυσμού.
Ο κομμουνιστικός διεθνισμός, δεν έχει την παραμικρή σχέση με την φιλανθρωπία του αφηρημένου ανθρωπισμού. Δεν συρρικνώνει τον αγώνα του στον στενό θεσμολάγνο ορίζοντα των δικαιωμάτων και της ισονομίας εντός του συστήματος (χωρίς να υποτιμά και αυτές τις διεκδικήσεις). Αποσκοπεί στη δημιουργία της αταξικής ενοποιημένης ανθρωπότητας, ενός συστήματος ελεύθερου από κάθε καταπίεση και εκμετάλλευση, ενός συστήματος στο οποίο η ελεύθερη ανάπτυξη του καθενός θα αποτελεί όρο της ελεύθερης ανάπτυξης όλων, διατηρώντας σε μετασχηματισμένη μορφή, ότι πολύτιμο υπήρξε στην ιστορία.
Ο αστικός κοσμοπολιτισμός, ακόμα και εάν αυτοπροβάλλεται ως αξίωση λεπτεπίλεπτης υπερεθνικής θεσμικής ρύθμισης του συστήματος στο επίπεδο των περιφερειακών ολοκληρώσεων είτε σε παγκόσμια κλίμακα, είναι η ιδεολογία της ιδιοτέλειας, η ιδεολογία της βίας επί εθνών και λαών εκ μέρους των ιμπεριαλιστικών χωρών και του σημερινού κύριου φορέα του παγκόσμιου κεφαλαίου – των πολυεθνικών εταιριών, που προσεταιρίζονται τις ελίτ και τις πολιτικές ηγεσίες των χωρών, εθνών και λαών που υφίστανται την καταπίεση και την εκμετάλλευση. Ο διεθνισμός είναι η ιδεολογία του συνειδητού αγώνα υπέρ των θεμελιωδών συμφερόντων εκείνων που υφίστανται την καταπίεση και την εκμετάλλευση σ’ όλο τον κόσμο.
Για την αριστερά δεν έχει λοιπόν σημασία η εθνική προέλευση του καθ’ ενός, αλλά το εάν, κατά πόσο και με τι τρόπο συγκαταλέγονται οι μεν, είτε οι δε εκπρόσωποι του κάθε έθνους στους καταπιεστές ή στους καταπιεζόμενους, σε αυτούς που καρπώνονται, είτε σε αυτούς που υφίστανται την εκμετάλλευση. Επομένως, είναι εγγύτερος προς τον καταπιεσμένο έλληνα ο καταπιεσμένος αλλοδαπός, που υφίσταται την εκμετάλλευση εξίσου ή και παραπάνω, απ’ ότι είναι ο «δικός μας», ο έλληνας καταπιεστής και εκμεταλλευτής. Σε αντιδιαστολή με τον αστικό κοσμοπολιτισμό, που ισοπεδώνει άρδην κάθε τι το εθνικό, ότι προσιδιάζει στο δεδομένο λαό, και σε αντιδιαστολή με τον εθνικισμό, που επιδιώκει να διατηρήσει άκριτα κάθε τι το εθνικό, κάθε τι το ιδιότυπο για το δεδομένο λαό, οι πραγματικοί διεθνιστές, επιδιώκουν –χωρίς βία– να διατηρήσουν από το κάθε έθνος και από τον κάθε λαό, ότι δεν αντιφάσκει στη νομοτελή πορεία της ιστορίας, ότι διατηρεί τη σημασία του για την οικοδόμηση ενός κόσμου χωρίς το διχασμό μεταξύ καταπιεστών και καταπιεζόμενων, όλα εκείνα που καθιστούν εφικτή μια κοινωνία, όπου η ελεύθερη ανάπτυξη του καθενός θα αποτελεί τον όρο της ελεύθερης ανάπτυξης όλων.
Χανιά 24.03.2005.
* Ο Δ. Πατέλης είναι μέλος της διεθνούς ερευνητικής ομάδας «Η λογική της ιστορίας» και του «Ομίλου για τη μελέτη της επαναστατικής θεωρίας» στα Χανιά.
30/03/2005 Πολιτικό καφενείο

Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2010

Πανδημοσιοϋπαλληλική Απεργία - Τετάρτη 10 Φλεβάρη


Καμιά θυσία για τα κέρδη τους - ΟΧΙ στο Προγραμμα Σταθερότητας.

Τετάρτη 10 Φλεβάρη 2010

Όλοι και όλες στις απεργιακές συγκεντρώσεις των συνδικάτων.

Αθήνα - Συγκέντρωση 10:30πμ στην Πλ. Κλαυθμώνος.

Θεσσαλονίκη - Προσυγκέντρωση 11πμ στο ΕΚΘ.

Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου 2010

Απαράδεκτες εικόνες στην κεντρική πλατεία του Π. Φαλήρου

Μια βόλτα και μόνο αρκεί για να διαπιστώσει ο καθένας την εικόνα που παρουσιάζει η πλατεία Φλοίσβου. Προφανώς τα στάσιμα, πράσινα νερά του σιντριβανιού -το οποίο συχνά διακοσμείται από νεκρά περιστέρια- βοηθούν τον επισκέπτη να καταλάβει το λάθος του, που επέλεξε ως τόπο αναψυχής το κεντρικό Φάληρο και όχι τις υπερσύγχρονες καφετέριες στην ιδιωτική και πλήρως ελεγχόμενη Μαρίνα Φλοίσβου. Μάλιστα το πιο τραγελαφικό είναι ότι μόλις λίγα μέτρα δίπλα υπάρχει δημοτική πινακίδα, που υπενθυμίζει στους πολίτες τη σημασία να διατηρείται το μέρος καθαρό. Προφανώς αυτή θα πρέπει να είναι μέριμνα μόνο των δημοτών... Πάμε λοιπόν, μπρατσάκια, απόχες και έτοιμοι να φροντίσουμε για την καθαριότητα του... σιντριβανιού

Συνεπώς δύο είναι τα ενδεχόμενα: Είτε ο κ. Δήμαρχος δεν έχει περάσει ούτε τυχαία από τη μεγαλύτερη πλατεία του Φαλήρου για μερικούς μήνες, όσο δηλαδή υπάρχει αυτή η κατάσταση, είτε γνωρίζει τι συμβαίνει και αδιαφορεί... Άραγε, ποιό είναι χειρότερο;

Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2010

Απάντηση στην ελληνική ξενοφοβία δίνουν οι Έλληνες μετανάστες

Πηγή: tvxs

Ο Ελληνικός σύλλογος «Δορυφόρος» στο Μόναχο, ο οποίος δημιουργήθηκε από Έλληνες μετανάστες στη Γερμανία, ανέλαβε την πρωτοβουλία να συλλέξει υπογραφές για την στήριξη των δικαιωμάτων των μεταναστών στην Ελλάδα, χαιρετίζοντας την απόφαση της ελληνικής πολιτείας να δώσει στους μετανάστες τη δυνατότητα ουσιαστικής ένταξης στην Ελληνική κοινωνία.

«Η απόδοση της ιθαγένειας είναι μια πολιτική πράξη που θα ενισχύσει την κοινωνική συνοχή, την κοινωνική αλληλεγγύη και κατά συνέπεια την κοινωνική ειρήνη. Στηρίζουμε την απόφαση της ελληνικής πολιτείας και συμμετέχουμε στην ευαισθητοποίηση της ελληνικής κοινωνίας, έτσι ώστε να περιοριστούν απόψεις και θέσεις υποτιμητικές για τους συνανθρώπους μας που ζουν στη χώρα μας και προπάντων απόψεις που ενισχύουν την ξενοφοβία και το ρατσισμό», αναφέρεται στην ανακοίνωση του συλλόγου.

«Οι υπερβολές και αναλήθειες που εκφράζονται επίσημα και ανεπίσημα και έχουμε ζήσει και εμείς στη Γερμανία οδήγησαν στα φαινόμενα του 33 προπολεμικά και στο Sollingen και Rostock μεταπολεμικά», επισημαίνεται στην ανακοίνωση.

Ο Σύλλογος «Δορυφόρος» διοργάνωσε μία εκδήλωση με θέμα «Έλληνες της Γερμανίας. Διαφορετικές προσεγγίσεις – κοινοί στόχοι», η οποία ήταν αφιερωμένη στη συμπλήρωση 50 χρόνων από την έναρξη της μετανάστευσης για τους Έλληνες και άλλους ξένους στην Ευρώπη και ειδικότερα στη Γερμανία.

Έναρξη εργασιών για την Εξεταστηκή της Siemens

Πηγή: tvxs

Στις 16.00 το απόγευμα ξεκινάνε οι εργασίες της Εξεταστικής Επιτροπής για την Υπόθεση Siemens. Η Εξεταστική Επιτροπή αναμένεται κατά την πρώτη συνεδρίαση να εκλέξει προεδρείο και κάνει μια πρώτη συζήτηση για διαδικαστικά ζητήματα. Η διερεύνηση της υπόθεσης αναμένεται να έχει μεγάλο ενδιαφέρον αφού την πρόθεση να καταθέσει εφ’ όλης της ύλης έχει διατυπώσει ο επίτιμος πρόεδρος της ΝΔ και πρώην πρωθυπουργός Κωνσταντίνος Μητσοτάκης, ενώ δεν αποκλείεται ενώπιον την επιτροπής να βρεθεί και ο κ. Καραμανλής.

Σύμφωνα με το σημερινό άρθρο του «Βήματος», ο κύκλος του κ. Μητσοτάκη, ο οποίος ουσιαστικά προκαλεί την κλήτευσή του, εκτιμά πως ο επίτιμος είναι αποφασισμένος, εφόσον προσκληθεί, να παραστεί στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής και να καταθέσει «για όλους και για όλα». Η εφημερίδα διαβλέπει στην ουσία μια ανταλλαγή σιωπηλών απειλών, με τον πρώην πρωθυπουργό να στέλνει μήνυμα στη νέα ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας ότι μπορεί, αν θέλει, να προκαλέσει ζημιά στην εικόνα του κόμματος ανασαλεύοντας παλιές υποθέσεις, με αντάλλαγμα μια «ομπρέλα» προστασίας για τα παιδιά του, Ντόρα Μπακογιάννη και Κυριάκο Μητσοτάκη. Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα, ο κ. Σαμαράς δεν είναι διατεθειμένος να πέσει στην «παγίδα» του πρώην πρωθυπουργού και χθες επανέλαβε τη γραμμή του «όλα στο φως» και «ας ματώσει το κόμμα του».

Την ίδια ώρα, κενά βλέπει η εφημερίδα η «Ελευθεροτυπία» στην απάντηση του υπουργού Επικρατείας, Χάρη Παμπούκη, σχετικά με τις αποκαλύψεις της εφημερίδας για επαφές του κ. Παμπούκη με τον Μιχάλη Χριστοφοράκο. Γιατί ο ίδιος προσκαλεί σε γεύμα τον Μ. Χριστοφοράκο μέσω τηλεγραφήματος που του στέλνει (στις 8/01/2005), αναρωτιέται η χθεσινή Ελευθεροτυπία, ενώ δε διευκρινίζει αν οι δυο τους συναντήθηκαν στις 25 Μαΐου 2004 στο G.Β. Corner. Επιπλέον, ο κ. Παμπούκης δεν λέει αν έγινε ή όχι συνάντηση με τον Μ. Χριστοφοράκο στο γραφείο του στις 23 Φεβρουαρίου 2004, ούτε φυσικά ποιος ήταν ο σκοπός της όπως, δεν εξηγεί και άλλη μία εγγραφή της 23ης Ιανουαρίου 2004 που επίσης παραπέμπει σε συνάντηση των δύο στο δικηγορικό γραφείο του κ. Παμπούκη και τέλος, δεν ξεκαθαρίζει αν γνώριζε τον Μ. Χριστοφοράκο, τονίζει η εφημερίδα.

Ο Διονύσης Δενδρινός, ένας εκ των κατηγορουμένων στην υπόθεση του C4I, προσέφερε πάντως στήριξη στον υπουργό Επικρατείας, τονίζοντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ ότι ουδέποτε υπήρξε συνεργασία μεταξύ του δικηγορικού γραφείου του κ. Παμπούκη και της Siemens.

Κατηγορηματικός ότι δεν είχε ποτέ σχέση ή επαφή με τον Μιχάλη Χριστοφοράκο εμφανίστηκε και ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Γεράσιμος Γιακουμάτος, το όνομα του οποίου εμφανίζεται στα ημερολόγια που διατηρούσε το δεξί χέρι του Χριστοφοράκου. «Δηλώνω ότι πρόκειται για αναφορές που θίγουν βαθύτατα την τιμή και την υπόστασή μου, καθώς ως πρόσωπο και αναμφισβήτητα έντιμος πολιτικός, ουδεμία σχέση ή επαφή είχα ουδέποτε με τον κ. Χριστοφοράκο» τόνισε ο κ. Γιακουμάτος.

Στο μεταξύ χθες, με διαδικαστικές αψιμαχίες έκανε πρεμιέρα στο Κοινοβούλιο η Εξεταστική Επιτροπή για την υπόθεση της Μονής Βατοπεδίου. Η ΝΔ ζήτησε την εξαίρεση δύο βουλευτών του ΠΑΣΟΚ και την πλειοψηφία να απαντά, αμφισβητώντας το δικαίωμα συμμετοχής του επικεφαλής της ομάδας βουλευτών της ΝΔ και πρώην υπουργού Δικαιοσύνης Νίκου Δένδια. Η Εξεταστική για το Βατοπέδι οδηγήθηκε σε ολιγοήμερη αναβολή, χωρίς να εκλέξει το προεδρείο της.

Οπως έχει ανακοινωθεί, οι δύο Εξεταστικές Επιτροπές θα παραδώσουν τα πορίσματά τους στις 15 και 17 Μαρτίου αντίστοιχα